Rozpoczyna się właśnie jesienna tura badań marketingowych polegających na liczeniu pasażerów wszystkich linii autobusowych oraz linii tramwajowej.
Badania odbywać się będą wyłącznie w pojazdach. W tramwajach dwuwagonowych pracować będzie dwóch ankieterów, którzy liczyć będą pasażerów wsiadających i wysiadających na poszczególnych przystankach.
Badania w Grudziądzu obejmą wszystkie linie autobusowe i linię tramwajową. Obecnie trwa liczenie pasażerów podróżujących liniami sezonowymi. W pełni akcja wystartuje od 16 września i potrwa około miesiąca. Wyniki pomiarów powinny zostać przedstawione do 10 listopada br. Dane z badań popytu będą podstawą do optymalizacji siatki połączeń w grudziądzkiej Miejskiej Komunikacji Miejskiej.
Badania popytu zostały zlecone firmie Marcin Gromadzki Public Transport Consulting, która za realizację tego zadania otrzyma wynagrodzenie w wysokości 152 tys. zł.
Marcin Mielnicki
Urząd Miejski w Grudziądzu