Od środy, 22 kwietnia, zwiększa się liczba zadań wykonywanych przez urzędy administracji publicznej w czasie epidemii. Tak zakłada poprawka wprowadzona do rządowego rozporządzenia dotyczącego częściowego znoszenia ograniczeń w związku z panującą epidemią.





19 kwietnia opublikowano rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpienie stanu epidemii.

– Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego przychylił się podczas sobotniego posiedzenia do wniosku ministra spraw wewnętrznych i administracji, aby uruchomić niezbędną obsługę dla obywateli w administracji publicznej, w tym administracji samorządowej. Odbędzie się to przy zachowaniu wysokich wymogów sanitarnych – poinformował rzecznik rządu Piotr Müller.

Poprawka określa, co należy rozumieć jako zadania niezbędne: rejestrację stanu cywilnego, pomoc społeczną, świadczenia usług komunalnych, ewidencję ludności, formalności związane z dowodami osobistymi, wydawanie praw jazdy oraz dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych, działania dotyczące wsparcia przedsiębiorców, sprawy związane z decyzjami architektoniczno-budowlanymi, dotyczące ochrony środowiska oraz korzystania z wód. W zakres administracji architektoniczno-budowlanej wchodzą decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu lub ustalenie lokalizacji inwestycji, decyzje o pozwoleniu na budowę czy realizację inwestycji drogowej oraz decyzje o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej.

Urząd Miejski w Grudziądzu od początku trwania pandemii funkcjonuje w sposób ograniczony. Mimo to, urzędnicy starają się zapewnić kompletną obsługę interesantów w sprawach pilnych, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Każda jednostka organizacyjna może wyznaczyć godzinę i termin spotkania w przeznaczonym do tego pomieszczeniu. Spotkania odbywają się po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu. Ponadto cały czas w Biurze Obsługi Interesanta fukncjonuje urna na dokumenty.

Urząd Stanu Cywilnego będzie otwarty dla mieszkańców, jednak urzędnicy proszą o kontakt telefoniczny przez wizytą w placówce pod numerem 56 45 10 414. Śluby już zaplanowane odbędą się w ustalonych terminach, jednak bez udziału gości. Aktualnie nowe terminy ślubów nie będą umawiane.

Rejestracja pojazdów odbywać się będzie po uprzednim umówieniu telefonicznym i rejestrowane będą jedynie samochody fabrycznie nowe oraz sprowadzone z zagranicy bez tablic. W przypadku wyjątkowych sytuacji każda sprawa rozpatrywana jest indywidualnie. Numer kontaktowy 56 45 10 402.


Przypominamy, że większość spraw urzędowych załatwisz przez Internet –

https://grudziadz.pl/artykul/69/16480/sprawy-urzedowe-zalatw-przez-internet

oraz za pośrednictwem EPUAPu –

https://grudziadz.pl/artykul/69/16475/ogranicz-wizyty-w-urzedzie.


KOMUNIKAT W JĘZYKU MIGOWYM


Natalia Granica

Biuro Prasowe i Medialne