Wirtualna rzeczywistość - przewidywania i możliwości

Mimo że "wirtualna rzeczywistość" zajmuje obecnie należne jej miejsce jako jedno z najgorętszych haseł w świecie technologii i biznesu, nie jest to koncepcja nowa. W rzeczywistości początki wirtualnej rzeczywistości sięgają lat 50-tych, kiedy to grupa wizjonerów uwierzyła w możliwość oglądania obrazów na nieograniczonym, pozbawionym granic ekranie. Jednak w tamtym czasie technologia i wizualizacje nie były wystarczająco kompetentne, więc koncepcja pozostała tylko marzeniem. Tak pozostało przez wiele lat, pomimo kilku małych interwencji wojskowych, gdzie zaczęto wykorzystywać technologię wirtualnej rzeczywistości do skutecznych symulacji szkoleń wojennych.

W latach 80. i 90. koncepcja odrodziła się ponownie z dużo większą siłą, choć głównie w takich filmach jak Matrix, Wirtuozeria, Kosiarz i Dziwne dni.

HISTORIA WIRTUALNEJ RZECZYWISTOŚCI: WCZESNE LATA

Historia wirtualnej rzeczywistości jest interesująca, ponieważ prawdziwa wirtualna rzeczywistość nie jest łatwym wyczynem; próbujesz przenieść użytkownika w zupełnie nowe doświadczenie, wyrywając go z obecnego. Oczywiście, wiedzą, że to tylko wirtualne, ale firmy, które mogą sprawić, że użytkownicy zapomną o tym, nawet tylko na sekundę, będą tymi, które pchają się do przodu na rynku.

Nie dziwi więc, że wirtualna rzeczywistość nigdy nie wystartowała w latach 50. Ponieważ świat dopiero niedawno zapoznał się z ekranami 3D i technologią Blu-ray, sprzęt i oprogramowanie po prostu nie istniały wcześniej, aby przenieść wirtualną rzeczywistość z fantazji do rzeczywistości. Najbliżej tego był Mort Heilig, który w 1962 roku opatentował Sensoramę - szafę z wyświetlaczem 3D, wibrującym siedziskiem i producentem zapachów.

ZESTAW OCULUS RIFT

To było nie tyle "co", co "kto". Palmer Luckey, wykorzystując znacznie ulepszoną technologię, zebrał wystarczająco dużo funduszy, aby założyć dobrze znaną już firmę Oculus. Teraz są oni jednym z liderów branży wirtualnej rzeczywistości ze swoim zestawem słuchawkowym Oculus Rift. Nasz główny guru techniczny Rob był jednym z pierwszych użytkowników Oculus Rift i wcześniej blogował o swoich doświadczeniach z wykorzystaniem tej technologii w 2014 roku. W tym czasie było jasne, że branża wirtualnej rzeczywistości wciąż ma przed sobą pewną drogę, ale po raz pierwszy w historii wirtualna rzeczywistość mogła być doświadczona w odpowiedni sposób.

PRZEJĘCIE OCULUSA PRZEZ FACEBOOK

Co mogło zaprowadzić Oculusa z miejsca, w którym był, do miejsca, w którym powinien być? Odpowiedzią miało być przejęcie przez Facebook za 2 miliardy dolarów i nagle Oculus stał się nazwą domową, a wirtualna rzeczywistość stała się kolejną "wielką rzeczą".

Przeczytaj koniecznie również https://techpolska.pl/jak-wylaczyc-aktualizacje-windows-10-przekonaj-sie/ . 

Wraz z zestawem słuchawkowym Oculus Rift za 599 dolarów, stało się jasne, że wirtualna rzeczywistość jest tutaj, aby pozostać. Fundamenty wirtualnej rzeczywistości były tworzone przez wiele dekad, wszystko czego potrzebował przedsiębiorca z wizją, aby połączyć wszystkie elementy razem. Z pomocą naukowców takich jak Skip Rizzo, który wykorzystywał wirtualną rzeczywistość do leczenia chorób poznawczych i motorycznych, Luckey był w stanie osiągnąć to, do czego wizjonerzy dążyli od wielu lat.

To było w 2000 roku, że można było osiągnąć jakąś formę wirtualnej rzeczywistości na PC. Następnie, od 2002 roku, inne innowacje, które były obiecujące, zostały wprowadzone do publicznej wiadomości, takie jak wyświetlacz Wide Five w 2006 roku, który pozwolił na znacznie szersze pole widzenia niż było to wcześniej dostępne. W 2009 roku Luckey zaczął łączyć wszystkie te badania w całość. W tamtym czasie nawet on, Rizzo ani Mark Bolas, badacz z Institute for Creative Technologies, który również pomagał w produkcji, nie mogli przewidzieć sukcesu, jaki osiągnie wirtualna rzeczywistość. Posiadasz Windows 10? Sprawdź https://techpolska.pl/jak-wylaczyc-aktualizacje-windows-10-przekonaj-sie/ .

WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ JEST TERAZ GORĄCYM TEMATEM

Szybko do przodu o kilka lat i teraz Oculus ma poważną konkurencję. W rzeczywistości wydaje się, że mogą już nawet nie być liderami rynku. Dzięki złym decyzjom, takim jak wprowadzenie ich zestawu do sklepów detalicznych przed wypełnieniem wszystkich bieżących zamówień przedpremierowych, oraz wzrostowi podejrzanych konkurentów, takich jak Samsung, z ich tańszym Samsungiem Gear VR, jak również niespodziankami, takimi jak HTC Vive, przemysł wirtualnej rzeczywistości jest teraz w rozkwicie. Wcześniej było to tylko kilku wizjonerów, którzy próbowali uczynić wirtualną rzeczywistość głównym nurtem, a teraz wszyscy wielcy gracze są zaangażowani. Konkurencja rodzi innowacje i doskonałość, a te statystyki pokazują, że Oculus został strącony z pierwszego miejsca pod względem oczekiwanych przychodów w 2016 roku.