Jeśli zastanowimy się przez chwilę nad tym jak skuteczna może być reklama w serwisach społecznościowych to można dojść do wniosku, że już samo prowadzenie firmowego facebooka daje niesamowitą moc promocyjną, łącznie z budowaniem świadomości marki i jej wizerunku. Do tego nie potrzeba płatnej reklamy, ponieważ osoby, które polubiły fanpage mogą otrzymywać powiadomienia z takiej strony. Oczywiście wymaga to najpierw zapracowania na taki wizerunek oraz na fanów, ale można śmiało powiedzieć, że jest to inwestycja, która się opłaca.

Promowanie strony na fb za pomocą reklamy jest całkowicie opcjonalne, ale pozwala zdobyć kolejnych fanów. Niezwykle ważną kwestią jest to, że już samo posiadanie fanpage pozwala lepiej pozycjonować stronę firmową firmy w wyszukiwarce Google. Co oczywiście jest ważnym argumentem za tym, aby posiadać firmowego fanpage’a, nawet jeśli nie jest on aktywnie prowadzony i aktualizowany. Należy zwrócić jednak uwagę na to, że im większą popularność zyska sam fanpage – będzie linkowany i promowany przez ludzi ze społeczności – to tym bardziej wzrośnie ranking samej strony firmowej.

Warto jeszcze pomyśleć o kwestii związanej z budowaniem wizerunku własnej marki za pośrednictwem Facebooka. Facebook to olbrzymi serwis społecznościowy i można śmiało powiedzieć, że na obecną chwilę jest to najpopularniejszy kanał typu social media w którym ponad 2 biliony użytkowników miesięcznie aktywnie uczestniczy w tym, co dzieje się w tym serwisie. Prowadzenie fanpage na facebooku musi więc przynosić duże korzyści i trudno temu zaprzeczyć.

Jak sprawić, aby fanpage był efektywny w zbliżony sposób do płatnej reklamy? Po pierwsze warto zadbać, aby posty publikowane na fanpage były interesujące, ciekawe, unikalne, może również w pewien sposób zabawne i łatwo przyswajalne dla dużej grupy osób. Jeśli ktoś przeczyta tekst i będzie go chciał rozpowszechnić wśród znajomych to zadziała to jak darmowa reklama. Pomogą w tym również emoji facebook i emotikony na facebooku, które są teraz nieodzownym elementem treści zarówno w sieci, ale też w codziennym pisaniu wiadomości sms. Trudno jest zaczynać od zera, więc na początek warto zaprosić własnych znajomych do polubienia fanpage’a. Z czasem pojawią się nowe osoby zainteresowane tym co dzieje się na firmowym fanpage’u i zacznie rosnąć społeczność osób, które nawzajem polecają sobie taką stronę. Wszystko dzięki temu, że warto tu wracać i warto promować interesujące teksty.

Jeśli prowadzimy bloga firmowego to warto wpleść w tekst artykułu reklamę fanpage i zamieścić przyciski społecznościowe, które mogą doprowadzić do sytuacji w której pojawią się nowi fani, zwiększy się zasięg i zainteresowanie odbiorców tekstów.

Więcej informacji o prowadzeniu fanpage i nie tylko znajdziecie na https://www.fb.48.media/