Miejski Punkt Informacji Turystycznej w Grudziądzu brał udział w procesie Certyfikacji Informacji Turystycznej prowadzonym przez Polską Organizację Turystyczną,  uzyskując najlepszą, czterogwiazdkową ocenę.
 
Na 11 certyfikowanych punktów Informacji Turystycznej w województwie kujawsko-pomorskim jesteśmy jedną z trzech najlepszych Informacji (obok Torunia i Bydgoszczy).
 
Certyfikacja Informacji Turystycznej prowadzona jest przez Polską Organizację Turystyczną na podstawie indywidualnych zgłoszeń punktów.


 
Celem prowadzenia certyfikacji jest:

  • zapewnienie odpowiedniej jakości i poziomu obsługi turystów przez podmioty informacji turystycznej;
  • rozwój narodowej sieci standaryzowanych podmiotów informacji turystycznej współpracujących na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym;
  • udostępnianie informacji turystycznej środkami elektronicznymi.
 
Oceniane są kryteria w poszczególnych kategorii, m.in.: lokalizacja, oznakowanie punktu, oznakowanie dojazdu, godziny otwarcia, układ pomieszczeń, darmowy dostęp do Internetu, dostępne materiały drukowane, stojaki na materiały, infokiosk zewnętrzny – z dostępem do informacji non stop, możliwość kontaktu z klientem telefonicznie, poprzez  e-mail, strony www, media społecznościowe, kadra (wykształcenie, ilość pracowników, języki obce, prowadzenie sprzedaży towarów i usług, prowadzenie statystyk odwiedzających IT, organizowanie imprez, współpraca regionalna.

Certyfikat nadawany jest na okres 2 lat.

Biuro Prasowe Prezydenta