Miejski Punkt Informacji Turystycznej w Grudziądzu brał udział w procesie Certyfikacji Informacji Turystycznej prowadzonym przez Polską Organizację Turystyczną, uzyskując najlepszą, czterogwiazdkową ocenę.
Na 11 certyfikowanych punktów Informacji Turystycznej w województwie kujawsko-pomorskim jesteśmy jedną z trzech najlepszych Informacji (obok Torunia i Bydgoszczy).
Certyfikacja Informacji Turystycznej prowadzona jest przez Polską Organizację Turystyczną na podstawie indywidualnych zgłoszeń punktów.


Celem prowadzenia certyfikacji jest:
- zapewnienie odpowiedniej jakości i poziomu obsługi turystów przez podmioty informacji turystycznej;
- rozwój narodowej sieci standaryzowanych podmiotów informacji turystycznej współpracujących na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym;
- udostępnianie informacji turystycznej środkami elektronicznymi.
Oceniane są kryteria w poszczególnych kategorii, m.in.: lokalizacja, oznakowanie punktu, oznakowanie dojazdu, godziny otwarcia, układ pomieszczeń, darmowy dostęp do Internetu, dostępne materiały drukowane, stojaki na materiały, infokiosk zewnętrzny – z dostępem do informacji non stop, możliwość kontaktu z klientem telefonicznie, poprzez e-mail, strony www, media społecznościowe, kadra (wykształcenie, ilość pracowników, języki obce, prowadzenie sprzedaży towarów i usług, prowadzenie statystyk odwiedzających IT, organizowanie imprez, współpraca regionalna.
Certyfikat nadawany jest na okres 2 lat.
Biuro Prasowe Prezydenta