Biuro Gospodarki Odpadami informuje, że rozpoczynają się kontrole u właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których wytwarzane są odpady komunalne. Działania te dotyczą właścicieli, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy-miasto Grudziądz, w zakresie posiadania przez nich aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych.




Czynności te będą realizowane na podstawie odpowiednich przepisów ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Do nieruchomości niezamieszkałych, na których wytwarzane są odpady komunalne, zalicza się przykładowo: nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowe, budynki użyteczności publicznej, lokale handlowe, gastronomiczne, zakłady rzemieślnicze, usługowe, produkcyjne, targowiska, cmentarze, garaże itp.

Podczas kontroli właściciel nieruchomości zobowiązany będzie do okazania umowy na odbiór odpadów komunalnych zawartej z przedsiębiorcą odbierającym odpady, wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonym przez Prezydenta Grudziądza oraz dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za te usługi (rachunki, faktury) w 2022 i 2023 roku.

Kontrole będą przeprowadzane przez upoważnionych pracowników Biura Gospodarki Odpadami oraz Straży Miejskiej i będą prowadzone zarówno w terenie, jak i zdalnie.

W celu usprawnienia procesu kontrolnego upoważnieni pracownicy Biura będą wysyłali do właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których wytwarzane są odpady komunalne, wezwania o konieczności przedłożenia:
- umowy zawartej z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej,
- dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za tę usługę (rachunki, faktury).

Szczegółowe informacje dotyczące postępowania kontrolnego dostępne są

tutaj

.

Biuro Gospodarki Odpadami zwraca się do właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których wytwarzane są odpady komunalne, a którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy-miasto Grudziądz, o przygotowanie do kontroli umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym, wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej oraz dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za tę usługę (rachunki, faktury) za 2022 i 2023 rok, natomiast właściciele powyższych nieruchomości, którzy do tej pory nie zawarli jeszcze umów na odbiór odpadów komunalnych ze swoich nieruchomości, proszeni są o jak najszybsze ich zawarcie, gdyż uchylanie się od ww. obowiązku może skutkować ukaraniem właściciela nieruchomości karą grzywny.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości należy kontaktować się z Biurem Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, nr tel. (56) 45 10 285, (056) 45 10 335 lub osobiście w siedzibie Biura przy ulicy gen. Sikorskiego 32-36, pok. 5, w godzinach pracy Urzędu.


Marcin Mielnicki
Urząd Miejski w Grudziądzu