W związku ze wzrastającą liczbą zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 Prezydent Grudziądza Maciej Glamowski zdecydował o wprowadzeniu dodatkowych ograniczeń w funkcjonowaniu Urzędu Miejskiego. Jednocześnie zmieni się miejsce wydawania korespondencji awizowanej. Mieszkańcy będą mogli odbierać swoje listy od ulicy Ratuszowej.





W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców, bezpośrednia obsługa w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu i jednostkach podległych zostaje ograniczona do realizacji spraw niezbędnych. Takim wyjątkiem są sytuacje, w których zapewnianie pomocy klientom jest konieczne, w szczególności w zakresie załatwienia spraw dotyczących m.in. ewidencji ludności. Zgłoszenia zgonów oraz narodzin (wyłącznie w przypadku konieczności złożenia oświadczenia ojcostwa) realizowane będą w godzinach pracy Urzędu Stanu Cywilnego. Termin na zgłoszenie urodzenia wynosi 21 dni. Zachęcamy jednak do rejestracji narodzin

dziecka online

. Komplet dokumentów zostanie wysłany do rodziców pocztą tradycyjną. Śluby już zaplanowane odbędą się w ustalonych terminach. Nowe terminy ślubów oraz wydawanie zaświadczeń do ślubów konkordatowych, będą ustalane po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym. Więcej informacji pod numerem telefonu 56 4510 371.

Sprawy związane z dowodami osobistymi oraz sprawy meldunkowe załatwiane będą po przesłaniu wniosku drogą elektroniczną (ePUAP) i po umówieniu telefonicznym pod numerem telefonu 56 4510 380. Aby załatwić kwestie związane z działalnością gospodarczą również należy umówić się na spotkanie – 56 45 10 266.

Prawa jazdy można będzie odbierać wyłącznie po wcześniejszym złożeniu wniosku, a przy rejestracji pojazdów pierwszeństwo będą miały auta fabrycznie nowe oraz te, które zostały sprowadzone z zagranicy bez tablic. Kontakt telefoniczny pod numerem 56 4510 402.

Wszelkie opłaty, w tym podatek od nieruchomości, dokonywać można w kasach Urzędu lub przez bankowość elektroniczną. Możliwa jest także płatność w bankach na indywidualne rachunki bankowe wskazane w dokumentach lub na

stronie internetowej

.

Przypominamy, że większość spraw urzędowych mieszkańcy mogą załatwić elektronicznie (e-mail, ePUAP), telefonicznie, poprzez wrzucenie dokumentów do urny oraz za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Pozostałe sprawy można również załatwić po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie.

Kontakt z UM:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

,

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

, 56 45 10 200 lub 56 45 10 225.


Od 9 listopada awizowana korespondencja dla mieszkańców Grudziądza jest wydawana w pomieszczeniu kasowym w Przyziemiu Ratusza. Punkt odbioru poczty będzie czynny w godzinach pracy Urzędu Miejskiego. Osoby przychodzące do Urzędu zobowiązane są do noszenia maseczki lub chusty zakrywającej usta i nos.


Jednocześnie informujemy, że od 10 do 29 listopada punkt sprzedaży biletów komunikacji miejskiej w CH Alfa będzie nieczynny. Prosimy pasażerów o korzystanie z automatów biletowych oraz z punktu sprzedaży biletów na pętli przy ul. Legionów w Tarpnie. Lokalizacja biletomatów znajduje się

tutaj

.


Natalia Granica

Biuro Prasowe i Medialne