Miejski Punkt Informacji Turystycznej w Grudziądzu wziął udział w procesie Certyfikacji Informacji Turystycznej i uzyskał najwyższą możliwą ocenę, a więc 4 gwiazdki. Grudziądzka Informacja Turystyczna jest dzięki temu jedną z dwóch informacji turystycznych w naszym regionie, które taką najwyższą ocenę posiadają.

 

Certyfikacja Informacji Turystycznej prowadzona jest przez Polską Organizację Turystyczną w porozumieniu z regionalnymi organizacjami turystycznymi w Polsce, na podstawie indywidualnych zgłoszeń punktów.

Celem prowadzenia certyfikacji jest zapewnienie odpowiedniej jakości i poziomu obsługi turystów przez podmioty informacji turystycznej oraz rozwój narodowej sieci standaryzowanych podmiotów informacji turystycznej współpracujących na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym.

Oceniane są kryteria w poszczególnych kategoriach: lokalizacja, oznakowanie punktu, oznakowanie dojazdu, godziny otwarcia, infrastruktura towarzysząca m.in. przechowywanie bagażu, stojak dla rowerów, darmowy dostęp do Internetu, dostępne materiały drukowane, kwalifikacje kadry, prowadzenie sprzedaży towarów i usług, dodatkowe funkcje np.: prowadzenie statystyk odwiedzających IT, organizowanie imprez, współpraca z instytucjami związanymi z turystyką.

Certyfikat nadawany jest na okres 2 lat. Dokument ten dostępny jest tutaj.


Marcin Mielnicki
Biuro Prasowe i Medialne