W ostatnich latach kampanie google ads zyskały ogromną popularność. Dzięki nim firmy mogą się reklamować i zdobywać nowych klientów. Proces ten wymaga jednak odpowiedniego przygotowania. O czym trzeba pamiętać przed ustawieniem reklamy?
Cel reklamy w wyszukiwarce
W pierwszej kolejności należy ustalić cel kampanii AdWords, dzięki czemu będzie łatwiej przygotować niezbędne materiały reklamowe. W tym dopasować słowa kluczowe, na które zostanie skierowana reklama. Warto w tym miejscu określić następujące cele – sprzedaż, potencjalni klienci, ruch w wyszukiwarce.
Dobór słów kluczowych
Przy doborze słów kluczowych należy myśleć tak jak użytkownik. Dobrze jest wybrać ogólniejsze frazy związane z prowadzoną działalnością, ale i nieco dokładniejsze. Mając już cały komplet, pozostaje podzielić je na kategorie, dzięki czemu będzie można stworzyć zestawy reklam. Przed uruchomieniem kampanii warto skonsultować tę sprawę ze specjalistą, by zorientować się, co agencja pozycjonowania zrobiłaby w tej sytuacji i jakie słowa wybrała. Pracownicy agencji mają w tym zakresie wieloletnie doświadczenie.
Dostosowanie strony docelowej
Strona docelowa to inaczej reklamowana strona, która wpływa nie tylko na wynik jakości, ale też na samo to, czy użytkownik skorzysta z oferty. Strona ta powinna być atrakcyjna wizualnie i użyteczna. Wszelkie informacje publikowane w tym miejscu powinny tworzyć odpowiedź na zapytania użytkowników. Ważny jest też poprawny adres witryny. Musi on przede wszystkim poprawnie i sprawnie działać. Niezwykle istotny jest czas ładowania strony. Najwięcej zyskują te, które ładują się w szybkim tempie, bo tylko takie są chętnie przeglądane.
Przygotowanie dobrych tekstów reklam
Tekst ma tu ogromne znaczenie. Może mieć duży wpływ na skuteczność reklamy. Im więcej jest jej wersji, tym lepiej, gdyż zawsze można je przetestować i łatwo ocenić, które z nich najlepiej konwertują. Według zasad AdWords teksty powinny być krótkie, konkretne i precyzyjne. Najważniejszy w tekście jest nagłówek. Należy pisać w nim o korzyściach i stosować liczby, odwoływać się do emocji, a także wykorzystać call to action.
Nie musisz tego robić samodzielnie. Zleć to profesjonalistom!
Wystarczy dobrze rozeznać się w temacie, bliżej poznać zasady działania AdWords, aby samodzielnie zająć się przeprowadzeniem kampanii. Wiadomo jednak, że trudno będzie w krótkim czasie posiąść wiedzę, jaką już na chwilę obecną mają specjaliści z zakresu SEO, którzy na co dzień zajmują się również tworzeniem takich właśnie kampanii. Dlatego warto zlecić im to zadanie. Gwarantuje to szereg korzyści. Przede wszystkim możliwość zajęcia się sprawami równie ważnymi, jak prowadzenie biznesu, czy przygotowanie kampanii zgodnie z jej zasadami. Usługa ta niewiele więcej kosztuje, a przynajmniej jest pewność, że zostanie wyświadczona na wysokim poziomie. Dzięki profesjonalnym reklamom Google AdWords można zyskać nie tylko popularność, ale i wielu nowych klientów, przede wszystkim użytkowników chętnie odwiedzających stronę.