CPK pokazuje warianty szybkiej kolei przez Grudziądz - miasto sprzeciwia się Lasowi Rudnickiemu

W Zarządzie Dróg Miejskich odbyło się spotkanie z przedstawicielami Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zaprezentowano kilka wariantów przebiegu szybkiej kolei, a miasto już jasno zasygnalizowało, czego nie zaakceptuje.
- Sprawdź warianty przedstawione w Grudziądzu
- Powiedz jasno jakie są granice akceptacji miasta
Sprawdź warianty przedstawione w Grudziądzu
W spotkaniu zorganizowanym w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich uczestniczyli przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz miejscowi urzędnicy. Rozmowy dotyczyły planowanych rozwiązań kolejowych i drogowych, które w przyszłości mogą przebiegać przez teren miasta i okolice. Z informacji przekazanych przez Zarząd Dróg Miejskich wynika, że działania są na etapie analizowania kilku alternatyw przebiegu trasy.
“Przedstawiciele CPK przedstawili wariantowość przebiegu szybkiej kolei na terenie miasta Grudziądza, jak również w jego okolicach. Z początkiem przyszłego roku planowane jest odbycie kolejnego spotkania, na którym zaprezentowane zostaną dwa wybrane warianty” – Damian Jankowski, Zarząd Dróg Miejskich
Powiedz jasno jakie są granice akceptacji miasta
Prezydent Grudziądza Maciej Glamowski podkreślił, że miasto ma ustalone granice, których nie przekroczy przy rozważaniu przebiegu tras. Najważniejszym punktem sprzeciwu jest ochrona Lasu Rudnickiego — temat podnoszony już wcześniej przy innych inwestycjach.
“Nasze stanowisko jest niezmienne – nie ma akceptacji na przebieg trasy kolejowej przecinającej Las Rudnicki” – Maciej Glamowski, prezydent Grudziądza
W komunikacie Urzędu Miejskiego i informacji przekazanej przez Zarząd Dróg Miejskich nie pojawiły się szczegóły techniczne tras ani konkretne mapy przebiegu. Kolejne, bardziej szczegółowe propozycje mają zostać przedstawione na spotkaniu zaplanowanym na początek przyszłego roku, kiedy CPK zaprezentuje dwa wybrane warianty. Dla mieszkańców i władz miasta kluczowe będą kwestie wpływu inwestycji na środowisko, dostępność komunikacyjna oraz ewentualne obciążenia dla lokalnej infrastruktury.
na podstawie: UM Grudziądz.
Autor: krystian