Od poniedziałku grudziądzanie będą mogli korzystać z nowej filii Ratusza w Alfie. Punkt będzie czynny od poniedziałku do piątku.
Do tej pory Miejski Punkt Informacyjny w Centrum Handlowym „Alfa” służył jako punkt sprzedaży biletów oraz pamiątek z Grudziądza. Od 30 listopada Urząd Miejski w Grudziądzu przekształcił to miejsce w punkt obsługi mieszkańców, dzięki czemu wiele wniosków pobierzemy i złożymy przy okazji zakupów w galerii.
Nie trzeba więc wizyty w Ratuszu, żeby pozostawić pisma urzędowe adresowane do każdego z wydziałów Urzędu. Będzie także możliwość potwierdzenia profilu zaufanego. Sprzedaż biletów komunikacji miejskiej zostaje bez zmian.
W punkcie Urzędu Miejskiego w Grudziądzu powstały dwa nowe stanowiska. Obsługa interesantów będzie się odbywać od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-17.00.
Przy ulicy Chełmińskiej 4 mieszkańcy pobiorą i z pomocą urzędnika wypełnią wnioski dotyczące:
– dowodu osobistego, zameldowania i wymeldowania,
– rejestracji pojazdów i prawa jazdy,
– orzekania o niepełnosprawności (w tym legitymacje i karty parkingowe),
– Grudziądzkiej Karty Seniora, Karty Dużej Rodziny,
– deklaracji dotyczących odpadów komunalnych (deklaracje śmieciowe),
– pozwoleń na budowę lub rozbiórkę budynków, zgłoszeń niewymagających pozwolenia na budowę, warunków zabudowy, zaświadczeń o samodzielności lokali,
– umieszczania reklam na zabytkach,
– położenia działki na obszarze rewitalizacji,
– nadania numeru porządkowego nieruchomości,
– udostępniania materiałów z zasobu geodezyjnego,
– wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego lub operatu ewidencyjnego,
– licencji taxi,
– rejestracji sprzętu pływającego,
– wycinki drzew i krzewów,
– objęcia nieruchomości uproszczonym planem urządzenia lasu,
– rejestracji stanu cywilnego,
– podatków i opłat lokalnych (m.in. informacje, deklaracje, zwroty nadpłat i zaświadczenia).
Mimo ograniczonej pracy Urzędu Miejskiego, mieszkańcy nadal mogą korzystać z Biura Obsługi Interesantów oraz kas. Rekomendujemy kontakt telefoniczny, mailowy lub poprzez ePUAP tym mieszkańcom, którzy chcą uzyskać informacje z konkretnego wydziału merytorycznego w przypadku, gdy dana sprawa nie wymaga osobistej wizyty w ratuszu.
KOMUNIKAT W JĘZYKU MIGOWYM
Natalia Granica
Biuro Prasowe i Medialne