Wsparcie sprzedaży

Coraz częściej sprzedaż odbywa się innymi kanałami niż tradycyjny, czyli podczas sprzedaży bezpośredniej. Liczne call centra powstają w zawrotnym tempie w odpowiedni na bieżące zapotrzebowanie na rynku. Telesprzedaż poprzez call center to bardzo istotny element wielu działów handlowych.

Bardzo popularną formą zwiększenie obrotów staje się upselling. Polega on na dosprzedaży do bieżącego zamówienia. Dzięki temu podczas jednej transakcji z klientem możemy powiększyć obroty. Bardzo często taka dosprzedaż jest realizowana kanałem telefonicznym. Liczne call centra świadczą usługi jako firmy zewnętrzne i specjalizują się w realizowaniu tego typu kampanii. Zaczynając od takich elementów jak badanie potrzeb, ich analiza oraz dobrą argumentacje, wykwalifikowani doradcy z powodzeniem zrealizują sprzedaż.

Postaw na doświadczenie

Praca w telesprzedaży wymaga nie tylko stalowych nerwów, ale także znajomości technik sprzedażowych oraz sporej dawki kreatywności. Połączenie profesjonalizmu z konkretnymi, rzeczowymi argumentami pozwoli na realizację planów sprzedażowych na wysokim poziomie. Warto w tej kwestii zaufać specjalistom i postawić na wybór zewnętrznej firmy z wieloletnim doświadczeniem. Lata zdobytych doświadczeń to nie tylko poznanie różnych profili klienta ale także możliwość szybkiego zaproponowania najlepszej opcji w zakresie obsługi.

Nowe narzędzia

Obsługa klienta to już dużo więcej niż kontakt telefoniczny. Rozbudowane i zintegrowane systemu powalają na kompleksową obsługę różnymi kanałami. Wsparcie sprzedaż to nie tylko realizowanie planów sprzedażowych, to także udzielanie informacji, obsługa klienta czy badania jakościowe. Poza kontaktem telefonicznym coraz popularniejsze stają się czaty z konsultantem oraz czy wideokonferencje. Warto zastanowić się, która z tych opcji będzie najbardziej korzystna i wspierać się połączeniem kilku z nich. Dzięki temu, będziemy mieli gwarancję, że dany klient został obsłużony kompleksowo.

Zbuduj swoją bazę

Klienci często przywiązują się do marek. Warto stworzyć bazę swoich klientów, która może zostać wykorzystana w późniejszych czasie. Mailing do stałych klientów z informacją o zmianie oferty czy nowościach jest tylko jedną z form ich wykorzystania. Poza tym warto zwrócić się do klientów z pytaniem o ich poziom zadowolenia z produktu czy też samej obsługi. Możliwości jest naprawdę wiele. Pamiętajmy także o docenieniu klientów – mailing czy tradycyjny list z życzeniami świątecznymi to zawsze miły gest, który nie kosztuje wiele a przez klientów zostanie zapamiętany. Warto także ponowić kontakt z takimi klientami po jakimś czasie. Monitorujmy także tych, którzy zrezygnowali z zamówienia. Być może konsultant telefoniczny będzie w stanie ich nakłonić do zakupu. Wykorzystujmy każdą szansę na potencjalną sprzedaż, a samą sprzedaż zostawmy specjalistom.

Wyznacz jasne cele

Jeśli chcesz realizować więcej niż jedną kampanię pamiętaj, że warto oddelegować poszczególne osoby do danych projektów. Dobrze, jeśli konsultant jest specjalistą w swojej dziedzinie i raczej w obecnych call centrach idzie się w stronę specjalizacji. Jasno określone cele pozwolą na bieżące monitorowanie wyników i raportowanie. Większość firm korzystających z usług obsługi telefonicznej skupia się głównie na zwiększeniu obrotu, pomijając przy tym istotne kwestie takie jak jakość obsługi czy inne parametry. Warto przed zleceniem realizacji projektu spotkać się z przedstawicielami call center i porozmawiać o tym jak wyglądają ich wewnętrzne parametry.