Lejek sprzedażowy jest podzielonym na kilka etapów procesem marketingowym i sprzedażowym, którego celem jest skuteczne przeprowadzenie potencjalnych klientów do finalizacji transakcji. Jeśli szukasz najlepszego rozwiązania, sprawdź Pozycjonowanie Bydgoszcz
Uświadamianie
Prowadzenie biznesu często określane jest jako rozwiązywanie problemów innych ludzi. Potencjalny klient jest zazwyczaj świadomy swojego "problemu" i próbuje znaleźć jego rozwiązanie. Może to być np. zepsuty kran w lub uszkodzony samochód. Użytkownik widzi, że coś jest nie tak, ale nie potrafi sam tego naprawić.
Zainteresowanie
W poszukiwaniu rozwiązania swojego problemu klient rozważa różne opcje i w końcu trafia na Twoją ofertę. W tym momencie potencjalny klient sprawdza, czy oferowana przez Ciebie usługa zaspokoi jego potrzebę, czyli rozwiąże jego problem. Twoim zadaniem jest zrobić to tak, aby pokazać się z jak najlepszej strony. Klient próbuje również dowiedzieć się czegoś więcej o samej marce. Szuka opinii i recenzji od innych użytkowników w sieci.
Rozważanie
Klient poważnie zastanawia się nad zakupem. Potencjalny konsument doskonale wie już, jaki jest problem, a także znalazł możliwe rozwiązanie. Czas na ostateczne podjęcie decyzji oraz dokonanie zakupu. Jest to dobry moment, aby dostarczyć użytkownikowi dodatkowe materiały marketingowe.
Akcja
Użytkownik wykonuje akcję, która jest ważna dla organizatora kampanii marketingowej. Może to być opisany powyżej zakup, rejestracja lub subskrypcja. W przypadku niektórych kampanii może to być ostatni etap. Jednak zdecydowana większość użytkowników jest przenoszona dalej.
Lojalność
Utrzymanie klienta polega na budowaniu stałej relacji z nabywcą produktu lub subskrybentem. Wysyłanie aktualnych informacji o produktach, którymi klient jest zainteresowany, może utrzymać stan aktywności. Dzięki temu możemy spodziewać się, że klient w przyszłości dokona kolejnego zakupu.