Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania na określone frazy w Google jest niezwykle pożądana i trudno dzisiaj wyobrazić sobie firmę, która całkowicie zignoruje walkę z konkurencją o dobrą widoczność w wyszukiwarce. Pozycjonowanie oparte o content marketing jest racjonalnym rozwiązaniem i może przynieść bardzo wymierne i konkretne korzyści. Dlaczego warto postawić na content marketing? Przeczytasz w tym artykule.
Pozycjonowanie kiedyś i dziś
Wdzisiejszym czasie, zwłaszca teraz w dobie kryzysu gospodarczego, agencje interaaktywne takie jak https://kryzysowy.marketing/ oferują wszystkim firmom swoje wsparcie i pomoc w content marketingu i pozycjonowaniu. Może zabrzmi to banalnie, ale pozycjonowanie wiele lat temu było prostsze niż dzisiaj. Nie tylko ze względu na mniejszą konkurencję firm, które w dobie kryzysu przenoszą swoją działalność do internetu. Również ze względu na doskonalsze algorytmy stosowane w wyszukiwarkach internetowych, tworzone przez programistów w celu „odsiewania” mniej wartościowych stron. Bez wątpienia należy zaznaczyć, że obecnie liczy się jakość dostarczanych informacji i to właśnie strony zawierające treść, która jest przydatna z punktu widzenia internauty ma szansę znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Content marketing jako nowoczesna metoda wsparcia procesu pozycjonowania
Content marketing to idea polegająca na regularnym tworzeniu treści, które będą rozpatrywane jako interesujące i wartościowe z punktu widzenia odbiorców. Oczywiście sporym wyzwaniem jest stworzenie treści, która trafi do każdego, więc tutaj liczy się to, aby trafić do określonej grupy odbiorców, w przypadku pozycjonowania – do grupy potencjalnych klientów zainteresowanych produktami lub usługami. Treści tworzone w ramach content marketingu pod pozycjonowanie muszą spełniać kilka ważnych cech oraz zawierać istotne elementy:
- Muszą być pisane poprawnie gramatycznie, ortograficznie. Być przejrzyste i czytelne, podzielone akapitami. Śródtytuły i elementy multimedialne jak wideo lub zdjęcia z pewnością wpływają lepiej na odbiór tego typu treści.
- W treści przekazu powinny być wkomponowane w sposób naturalny słowa kluczowe, które najlepiej opisują działalność danej firmy lub dotyczą opisywanego produktu. Nie można również zapomnieć o linku, który prowadzi do strony, którą pozycjonujemy.
- Publikacja stworzonych materiałów powinna dotyczyć zarówno stron firmowych (blog, profil w serwisie społecznościowym, podstrony sklepu internetowego), jak i stron zewnętrznych poprzez artykuły sponsorowane.
Kompleksowym zaplanowaniem oraz realizacją działań może zająć się agencja marketingowa 48 Media, której ofertę można przejrzeć na stronie https://48media.pl To na co warto w tym przypadku zwrócić uwagę to ich oferta związana z bogatym i rozbudowanym zapleczem stron internetowych, które usprawniają proces pozycjonowania.