Wiele firm, szczególnie tych mniejszych, ale zdarzają się również i te większe, dostrzega potencjał w promowaniu własnego fanpage’a, odstawiając kwestie związane ze stroną firmową na boczny tor. Czy to słuszne działanie? Co takiego oferuje Facebook, że jest tak licznie wykorzystywany przez różne przedsiębiorstwa do promocji własnej marki? Prowadzenie fanpage zarówno przez same przedsiębiorstwa, jak i agencje marketingowe nie jest już niczym niezwykłym. Staje się to wręcz niezbędne dla funkcjonowania przedsiębiorstwa w dobie dzisiejszego kryzysu, który dotknął rynek towarów/usług. Specjalistyczną pomoc w tym zakresie (w dobie istniejącego kryzysu) świadczą firmy typu https://kryzysowy.marketing, które doskonale wyspecjalizowały się w tej branży i znają, posiadają odpowiednie narzędzia.

Bezpośredni kontakt z odbiorcami

Jednym z najważniejszych argumentów na to, aby mieć i aktywnie prowadzić firmowy fanpage jest możliwość bezpośredniego kontaktu z użytkownikami zarejestrowanymi na Facebooku. Jeśli firma nie posiada firmowego Facebooka to kontakt jest możliwy poprzez numer telefonu lub wysłanie wiadomości e-mail. Znacznie wygodniejsze w dzisiejszych czasach jest po prostu wysłanie wiadomości na komunikatorze Messenger, który jest zintegrowany z Facebookiem. Równie dobrze można po prostu zamieścić komentarz na firmowym fanpage’u i z pewnością otrzymamy odpowiedź.

Najświeższe wiadomości o firmie

Fanpage jest postrzegany jako miejsce w którym znajdziemy najbardziej aktualne informacje dotyczące samej firmy, jak i produktów czy też usług, które ona oferuje. Zwykle też wszelkiego rodzaju promocje, kupony zniżkowe i konkursy pojawiają się ekskluzywnie tylko na fanpage’u. Samo to powoduje, że liczne grono użytkowników chętnie i regularnie odwiedza fanpage, aby być na bieżąco z tym co dzieje się w firmie.

Opinie klientów

Na oficjalnej stronie przedsiębiorstwa może i uda nam się przeczytać opinie o firmie w formie cytatu, ale tak do końca nie będziemy przekonani odnośnie tego czy dane komentarze są autentyczne i czy nie zostały wybrane z grona innych, również negatywnych komentarzy. Na Facebooku możemy natomiast zobaczyć opinie o firmie podpisane z imienia i nazwiska, wystawione przez realne osoby, co samo świadczy o tym, że firma musi dbać o klienta.

Reklama, która trafia do konkretnego grona odbiorców

Facebook umożliwia bardzo szczegółowe doprecyzowanie odbiorców reklamy, ze względu między innymi na wiek, płeć, zainteresowania i lokalizację. Jeśli firma działa lokalnie to dzięki temu może zapłacić za reklamę znacznie mniej i skierować ofertę tylko do osób w określonej lokalizacji. Co oczywiście przełoży się również na skuteczność. Reklama nie wyświetli się osobom, które będą niezainteresowane tym co ma do zaoferowania firma, a reklama trafi jedynie do użytkowników, którzy w swoim profilu określili konkretne pasje.

Dlaczego prowadzenie fanpage’a jest lepsze niż strona firmowa?