Prezydent Grudziądza po raz pierwszy opracował Raport o Stanie Miasta Grudziądza. Przygotowanie dokumentu stanowi realizację obowiązku wynikającego z art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506). W Raporcie przedstawione zostało podsumowanie realizacji lokalnych programów i strategii, a także informacja o wykonywaniu uchwał Rady Miejskiej w 2018 roku.

Dokument uwzględnia również zadania realizowane bezpośrednio przez mieszkańców, na wykonanie których z budżetu przekazano środki w formie budżetu obywatelskiego. Istotna część stanu Miasta, to również wykonywanie zadań własnych. Dlatego w Raporcie podsumowano najważniejsze informacje o oświacie, pomocy społecznej, infrastrukturze drogowej oraz transporcie publicznym, gospodarce wodociągowej i kanalizacyjnej, utrzymaniu czystości i systemie odbioru odpadów, planowaniu przestrzennym, wspieraniu przedsiębiorczości, sporcie i turystyce, ochronie zdrowia, gospodarce mieszkaniowej, rewitalizacji, ochronie środowiska, kulturze i dziedzictwie narodowym, bezpieczeństwie publicznym oraz gospodarce nieruchomościami i zarządzaniu majątkiem.

Raport o stanie Miasta Grudziądza zostanie przedstawiony na sesji Rady Miejskiej, która odbędzie się 19 czerwca 2019 roku. Po zaprezentowaniu najważniejszych wniosków wynikających z dokumentu, będzie przeprowadzona debata, w której udział może wziąć każdy mieszkaniec Miasta. W tym celu, najpóźniej na dzień przed sesją (czyli do 18 czerwca 2019 roku) wystarczy złożyć w Biurze Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie poparte co najmniej 50 podpisami innych osób. Zwracamy uwagę, że do debaty dopuszczonych może zostać nie więcej niż 15 osób. W przypadku większej liczby chętnych, decydować będzie kolejność zgłoszeń.

Z Raportem można zapoznać się, pobierając dokument ze strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej.


Biuro Prasowe Prezydenta